pátek 6. května 2011

Poznamky z Ghany II

Spolu s nekolika kolegy z Centra pro studium africkych ekonomik a tymem mistnich planujeme behem pristich sesti tydnu navstivit celkem asi 150 ghanskych statnich strednich skol. Jeden z cilu projektu je vyuzit zmeny politiky, kde stredoskolske curriculum bylo prodlouzene ze tri let na ctyri a o tri roky pozdeji opet zpet na tri roky, a zjistit, jaky dopad bude extra rok straveny ve skole mit na uspesnost studentu v naslednem vysokoskolskem studiu a pri hledani prace. Druhy cil projektu je zjistit, zda se studenti mohou ucinne ucit jeden od druheho praci v malych skupinkach. Za timto ucelem studenti resi sudoku, a my zkoumame, zda po reseni sudoku ve skupine budou studenti i individualne uspesnejsi nez studenti, kteri celou dobu pracuji samostatne. Nase prace se svou povahou nejvice podoba organizovani detskeho tabora: dlouho do noci resime porady o logistice, predelavame pravidla her a odhadujeme, jestli budou pro deti prilis odtizna nebo jednoducha, premyslime, kdo bude vhodny vedouci pro jakou aktivitu, jime zmrzlinu, snazime se ziskat vstup na cizi pozemky a je nam pekne horko. Nejvetsim rozdilem je, ze taborovi vedouci se nemusi zajimat reprezentativnosti vzorku deti a identifikacnimi strategiemi.


A po skole na plaz?



Vitejne v mestske krajine Afriky 21. stoleti.

Kdo chce jit do skoly?

Respondenti si zaslouzi odmenu.

Na navsteve v soukrome skole.

Žádné komentáře:

Okomentovat